Judith de Klerkbeschikbaarheid »

 

Theater maken is een uitingsvorm, waarmee je als mens je creativiteit kunt ontwikkelen. Theater maakt ruimte, waarbinnen je je als mens vrijheden kunt veroorloven en zo inzicht kunt verwerven in wie je bent.

Sinds 1989 werk ik in het onderwijs. Als groepsleerkracht en als sociale vaardigheids-docent op scholen in het (speciaal) onderwijs (o.a. Narcis Querido school,Kingmaschool, Alexander Roozendaalschool en Kentalis Signis SO TOS) en als mime-theaterdocent voor Kunstweb, Krater, ROCVA, Triade en De Zoete Inval. Vanaf 1998 maak ik jeugdtheatervoorstellingen (www.groeprood.nl).

Met mijn projecten stimuleer ik de kinderen hun ideeën vorm te geven door bewegingsspellen. In mijn projecten met jonge kinderen werk ik aan fysieke transformaties, inleving en muzikaliteit. In de projecten voor oudere kinderen leren de kinderen in samenwerking hoe zij scènes maken vanuit verschillende disciplines. Binnen alle projecten werk ik met muziek, materialen, filmmateriaal en een beeldende verwerking.

RvK-281009-02

judithdeklerk@planet.nl / 06 – 20 60 10 83

Projecten

Over een kleine mol, die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft.

De aanleiding tot dit project over dieren is het prentenboek; Over een kleine mol, die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. van Werner Holzwarth Wolf Erbruch. Deze dag staat in het teken van dieren. Toneel spelen met dieren maskers.  Tekenen van dieren en van alles leren hoe hoe bijvoorbeeld een mol leeft.

Yoga

Yoga is hip! Iedereen doet yoga. Waarom kinderen niet! En dat is niet zomaar! Het leven wordt als” druk” ervaren en yoga kan rust geven. Op deze dag krijgen de kinderen ervaring met  “stil” zijn door middel van geleide meditaties van woord en geluid . In een lege ruimte oefenen we yoga houdingen zoals de … Lees verder Yoga

Circus

Circus verveelt nooit! Op deze dag kunnen de kinderen kiezen of zij grappen willen maken, een truc laten zien, jongleren, koorddansen, een dierentemmer willen zijn , een werkman of de circusdirecteur. Aan het einde van de dag laten we de voorstelling zien aan een andere groep. De kinderen zijn bezig met presenteren, samenwerken, trucs en … Lees verder Circus

Slapstick

Wat is slapstick eigenlijk? We bekijken oude films van Laurel en Hardy uit 19 26. Zijn de grappen nog steeds leuk? Hoe kun je zelf een grappige fysieke scene maken? Deze dag gaan we aan de slag met het maken van slapstick scenes. Aan het einde van de dag gaan we de scenes presenteren voor … Lees verder Slapstick

3x anders

Op deze dag gaan de kinderen kennismaken met 3 verschillende vormen van theater. Schaduwspel Hoorspel Markerspel   In kleine groepjes gaat de kinderen leren hoe je een scene maakt als alleen jouw schaduw te zien is of als jouw gezicht verdwenen is achter een masker of als het publiek alleen jouw stem kunnen horen. De … Lees verder 3x anders

En dat met een lap

Groep 1 t/m 4: En dat met een lap. Wat kun je nu doen met een lap?  Een doodgewone lap! Heel wat ! Een schoenendoos met allemaal vederlichte doekjes blijken allemaal personages te zijn , die tegen elkaar aangedrukt liggen in een donkerdoosje. Gelukkig mogen zij eruit en elk kind laat zijn lap tot leven … Lees verder En dat met een lap

Blauwtje en Geeltje

Blauwtje en Geeltje van Leo Lionni. Grote blauwe en gele lappen komen tot leven in dit project. Vervolgens worden de kleuren op papier gemengd en er ontstaat… Nodig: stickers, speellokaal 45 min., blauwe en gele verf en papier  

Glimvisje

  Dit project is vormgegeven naar aanleiding van het boek “De mooiste Vis van de Zee”. Naspelen van het verhaal met kostuums en de zee. Tekenen van de zee. Nodig: stickers, speellokaal gedurende 45 min.,  smart-board en papier  

Algemene informatie

  • website: http://www.groeprood.nl
  • email: Judithdeklerk@planet.nl
  • telefoon: 06-20601083
  • Project(en):
  • Beschikbaarheid:
    • M
    • T
    • W
    • T
    • F
    • S
    • S
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
    • 9
    • 10
    • 11
    • 12
    • 13
    • 14
    • 15
    • 16
    • 17
    • 18
    • 19
    • 20
    • 21
    • 22
    • 23
    • 24
    • 25
    • 26
    • 27
    • 28
    • 29
    • 30
    • 31
    Loading
  • Betaalinformatie