Lesprogramma’s voor groep 1/2/3 en lezing plus workshop groep 8.
Mijn doel is het bevorderen van het sociaal-emotioneel leren. (SEL is het ontwikkelingsproces waarmee leerlingen fundamentele levensvaardigheden verwerven). Het stimuleren van geconcentreerd vrij werken, spelen en leren, vanuit eigen initiatief. Creëren, zoals een kunstenaar dat doet in zijn atelier, op onderzoek uit gaan, iets maken met de juiste materialen. Mijn lesdagen zijn gevuld met filosoferen met kinderen, toneelspel, tekenen, knutselen, mindfulness oefeningen, zang, verhalen en dans. Tijdens mijn lessen ligt de focus op het respectvol omgaan met zichzelf en elkaar. Ik ben zorgzaam, creatief, met een schouderklopje en medeleven, probeer ik aandacht te hebben voor de beleefwereld van de kinderen. Mijn werkgebied is in en rondom Amsterdam.
Cursussen die ik gevolgd heb (na mijn HBO opleiding textiel en studie Sociale Wetenschappen):
* Filosoferen met kinderen (online via filosovaardig.nl)
* Kindertekeningen leren lezen (online via evelineruitenberg.com)
* Training interactief voorlezen (via de Voorleesexpress Amsterdam)
* Clownsles geven aan kinderen (train de trainer-cursus)
Projecten
Workshop textielafval upcyclen Amsterdam
WORKSHOP TEXTIELAFVAL UPCYCLEN Wat trek ik vandaag aan? Over kleding, consumptie en identiteit. De workshop begint met een korte power point presentatie over de kledingindustrie: wat is er mis en waar gaat het mis. De kledingindustrie is een van de meest vervuilende industrieën op de wereld. Waar liggen de oplossingen. Kleding hoort tot onze dagelijkse, … Lees verder Workshop textielafval upcyclen Amsterdam
Het kleutercollege
HET KLEUTERCOLLEGE Eeuuh, ja ik hoor je denken. Het is natuurlijk een naam met een knipoog. Want kleuters, ja, de meesten kunnen nog geen veters strikken. Maar ze zijn wel geïnteresseerd in heel veel onderwerpen. Ze vinden het super interessant om te weten hoe insecten adem halen, waarom dino’s zijn uitgestorven en hoe we weten … Lees verder Het kleutercollege